etwinning “Save the world” (2024-25)

Το σχολείο μας συμμετέχει σε διεθνές πρόγραμμα etwinning με τίτλο “Save the earth” και περιβαλλοντική θεματολογία.

Συμμετέχουν εκπαιδευτικοί και μαθητές από:

  •  Ελλάδα
  • Τουρκία
  • Σουηδία
  • Αζερμπαϊτζάν
  • Ρουμανία.

Κάποιες δραστηριότητες που θα κάνουμε είναι:

  • Θα μελετήσουμε ενδημικά φυτά της πατρίδας μας και θα τα περιγράψουμε στα αγγλικά με χρήση ψηφιακών εργαλείων.
  • Θα φυτέψουμε σπόρους και θα παρακολουθήσουμε την δημιουργία νέων φυτών ή δενδρυλλίων.
  • Θα μελετήσουμε την διαδικασία κομποστοποίησης (δημιουργία οργανικού λιπάσματος από απορρίμματα).
  • Θα μελετήσουμε την αξία της ανακύκλωσης.
  • Θα μελετήσουμε το αποτύπωμα άνθρακα των δραστηριοτήτων μας και το φαινόμενο της υπερθέρμανσης του πλανήτη μας.
  • Θα μελετήσουμε διάφορα λαχανικά που παράγονται στη χώρα μας καθώς και διάφορα φαγητά που μαγειρεύουμε με αυτά και θα τα παρουσιάσουμε στους μαθητές από τις άλλες χώρες.
  • Θα μελετήσουμε τα ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση στην χώρα μας και θα προσπαθήσουμε να γίνουμε η φωνή τους, δημιουργώντας φυλλάδια και μοιράζοντάς τα στο σχολείο και στον δρόμο.
  • Για τα παραπάνω θέματα θα δημιουργήσουμε animation, e-books, αφίσες, κόμικς, ημερολόγιο, συνεργατικό ποίημα και παραμύθι και θα χρησιμοποιήσουμε ένα πλήθος ψηφιακών εργαλείων.

Από το σχολείο μας συμμετέχουν η Α’ τάξη με την κα. Καψάλη, η Ε’ τάξη με την κα. Κωνσταντινίδου, η ΣΤ1′ με την κα Τσιλιβίτη και η ΣΤ2 με την κα. Σερεμέτη.

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2025

Στο padlet θα βρείτε μερικά από τα έργα των μαθητών για το πρόγραμμα.

PADLET ΕΔΩ

1. Οι γονείς συμπληρώνουν τις υπεύθυνες δηλώσεις.

2. Αρχικά οι μαθητές συμπληρώνουν το προκαταρκτικό ερωτηματολόγιο. ΕΔΩ

3. Στη συνέχεια θα δημιουργήσουμε το Logo (Λογότυπο) του project, το οποίο θα πρέπει να περιέχει το όνομα “Save the world”.

Θα το κάνουμε με χρήση του WORDART, (online δωρεάν εργαλείο). ΕΔΩ

4. Οι εκπαιδευτικοί θα συμπληρώσουν το προκαταρκτικό ερωτηματολόγιο.

Ο σύνδεσμος βρίσκεται στην ομαδική συνομιλία στο whatsapp

5. Οι γονείς θα συμπληρώσουν το προκαταρκτικό ερωτηματολόγιο. (Στάλθηκε με email)

6. Θα ψηφίσουμε και θα επιλέξουμε το Logo του προγράμματος.

7. Θα δημιουργήσουμε e-book με τα Logo των εταίρων.

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024

1. Τον Δεκέμβριο θα αναζητήσουμε ένα σημαντικό ενδημικό φυτό της περιοχής μας. Όταν αποφασίσουμε ποιο είναι θα βρούμε πληροφορίες για αυτό και θα το περιγράψουμε στα αγγλικά χρησιμοποιώντας το Chatterpix kids.

Οδηγίες για το Chatterpix kids εδώ.

Δείτε ΕΔΩ για κάποια ενδημικά φυτά (Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας).

Δείτε ΕΔΩ για παρουσίαση ενδημικών φυτών της Ελλάδας.

2. Θα φυτέψουμε έναν σπόρο (βελανίδι, καρύδι, φουντούκι, κλπ) και θα φωτογραφίσουμε τόσο το φύτεμα όσο και κατά την διάρκεια της ανάπτυξης μέχρι να γίνει δενδρύλλιο. Τον Μάρτιο θα το φυτέψουμε στο έδαφος.

ΒΙΝΤΕΟ για το πώς να κάνουμε ένα καρύδι να βλαστήσει

ΒΙΝΤΕΟ για το πώς να κάνουμε ένα φουντούκι να βλαστήσει

3. Θα δημιουργήσουμε κομποστοποιημένο λίπασμα (κομπόστ) από χόρτα και κλαδιά, φρούτα, τσόφλια αυγών, κλπ. Επειδή στην αυλή του σχολείου δεν υπάρχει χώμα ούτε χώρος, θα δημιουργήσουμε εικονικό κομποστοποιητή, όπου θα βάλουμε σελίδες από παλιές φωτοτυπίες και θα γράψουμε ότι είναι τσόφλια, φλούδια, κλπ.

ΒΙΝΤΕΟ 1 για το πώς κάνουμε κομπόστ (από ιδιώτη)

ΒΙΝΤΕΟ 2 για το πώς κάνουμε κομπόστ (από κατάστημα Leroy Merlin)

Τι βάζουμε μέσα στον κομποστοποιητή;  (Πηγή: www.mistikakipou.gr)

1. Φρέσκα φύλλα, κομμένο γρασίδι, αγριόχορτα που δεν έχουν ώριμους σπόρους.
2. Ξερά φύλλα από φυτά, δέντρα και άχυρα.
3. Κλαδιά δένδρων και θάμνων, αρκεί να έχουν τεμαχιστεί.
4. Στάχτη από φυσικό ξύλο και πριονίδια ξύλου μη εμποτισμένα σε χημικά.
5. Φυτικά υπολείμματα κουζίνας, νωπά ή βρασμένα, που να μην περιέχουν λάδια.
6. Φλούδες από λεμόνια και πορτοκάλια, σε μικρές ποσότητες.
7. Τσόφλια από αυγά.
8. Υπολείμματα καφέ και τσαγιού.
9. Φύκια θάλασσας τεμαχισμένα και ξεπλυμένα.
10. Κοπριά από αιγοπρόβατα και βοοειδή σε μικρή ποσότητα.

3. Θα δημιουργήσουμε συνεργατικό ημερολόγιο με τα ενδημικά φυτά των περιοχών μας.

Το ΣΤ1 επέλεξε με ψηφοφορία σαν σημαντικό ενδημικό φυτό την Ποσειδωνία, το ΣΤ2 τη μαστίχα Χίου, το Ε’ το δεντρολίβανο και το Α’ τον κρόκο Κοζάνης (ή σαφράν).

Για να φυτέψουμε δέντρα:

1) Πήραμε καρύδια, αμύγδαλα και φουντούκια, σπάσαμε το τσόφλι τους και τα βάλαμε σε νερό και μετά σε βρεγμένο χαρτί κουζίνας για να βλαστήσουν.

Φεβρουάριος 2025

Ζώα που είναι υπό εξαφάνιση ή έχουν εξαφανιστεί στην Ελλάδα. Οι μαθητές ψήφισαν ανά τμήμα το ζώο που επιθυμούν να μελετήσουν και έγραψαν με τη βοήθεια του online εργαλείου Writereader ένα διαδραστικό βιβλίο. Παρουσιάζουμε τη δουλειά τους σε βίντεο.

Το λιοντάρι (εκπαιδευτικός Κωνσταντίνα Μυστακίδου Ε’ τάξη)

 

Η Ευρωπαϊκή ενυδρίδα ή βίδρα(Εκπαιδευτικός Δέσποινα Τσιλιβίτη ΣΤ1′ τάξη)

 

Το κόκκινο ελάφι (εκπαιδευτικός Βικτωρία Καψάλη Α’ τάξη)

 

Ο λύγκας (Εκπαιδευτικός Δέσποινα Σερεμέτη ΣΤ2′ τάξη)

Γράψαμε μια κοινή ιστορία για την κλιματική αλλαγή, την ιστορία της πολικής αρκούδας, με χρήση του online εργαλείου storyjumper.